Lakhatást MOST!

Lakhatás és ügyintézés

Harmadszor a hivatalban...

2017. január 04. - LakhatástMOST!

Melinda a Lakhatást MOST! Lakásügynökség programjában résztvevő három párnak, köztük Erzsinek és Jenőnek is a szociális mentora. Nekik is ő segédkezett a lakcímkártya megszerzésében. Háromszor is megfordultak a hivatalban, mire sikerrel jártak.

TESZ Magyarországért Alapítvány által vásárolt lakások jogtulajdoni viszonyrendszere sok esetben nagyon körülményessé teszi az ügyintézést. Ezeken a folyamatokon még ilyen nehezítések nélkül sem mindig egyszerű kiigazodni. Ha a lakcímkártya nyomtatványt helyesen kitöltve tesszük le az ügyintéző elé, továbbá a rendszerükben is stimmelnek az aláírásra jogosultságok, hamarosan távozhatunk zsebünkben a friss meleg műanyaggal. Velünk sajnos nem ez történt, pedig a nyomtatvány tűpontos volt. Az ügyintéző - visszatérve a számítógép elől - szigorú tekintettel közölte, hogy nem tudja nekünk megcsinálni a kártyát, továbbá semmilyen információt nem adhat arról, hogy ezt miért teszi. Megnyugtatásul közölte, hogy a lakás tulajdonosa birtokában van a válaszoknak, bizonyára tudni fogja, miért nem lehet bejelentkezni. Szerencsére tényleg így volt és találtunk is megoldást Jenőék bejelentésére, míg a lakás jogi (bürokrata) kérdései meg nem oldódnak a háttérben.

lakcimkartya.png
A második felvonásnál nem tudtam az ügyfeleimet elkísérni, azonban előre kitöltöttem nekik a nyomtatványt. Ott követtem el a hibát, hogy nem néztem át elég alaposan, és üresen hagytam a “kitöltés indoka” nevű karikát. Erre csak egy keresztet kell tenni igazából. Na, én ezt sajnos kihagytam. Jenő a hivatalból hívott fel, átadta a telefont az ügyintézőnek, aki közölte velem, hogy így nem tudja megcsinálni a lakcímkártyát. Kijelentette, hogy a nyomtatványt visszaküldi, és a tulajdonosnak kell azon a részen kitölteni, lepecsételni, visszaadni, majd eljönni újra a hivatalba. Mivel ettől nem tágított, amikor visszakaptam Jenőt a telefonhoz, sűrű elnézéseket kértem. A válasz annyi volt, hogy: “jól van, jányom, majd eljövünk még egyszer”. 

Harmadszorra már szerencsére tényleg minden nagyon olajozottan ment, 15 perc alatt elintéztük, hogy Erzsi és Jenő bejelentett lakcímét igazolni tudja.

Egy szó, mint száz: a lakhatáshoz szervesen hozzátartozik a rendszeres hivatali ügyintézés is. Sokunknak ezek természetes, hétköznapi dolog, azok számára viszont, akiket nem edzett meg a hazai bürokrácia, az ügyintézés is kihívást jelenthet, ami akár ténylegesen a lakhatás rovására is mehet.

A bejegyzés trackback címe:

https://mostlakunk.blog.hu/api/trackback/id/tr1012096457

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása